لیفان X70 / ایکس 70؛ قیمت، مشخصات متخصص و امکانات احتمالی

افزایش مقدار دلار و کاهش ارزش پول ملی ایران، مالکیت خودروهای اروپایی، ژاپنی و حتی کره ای را برای عامه آدم کشورمان، بوسیله رویایی مشت نیافتنی تبدیل کرده است. نوظهور تر ینکه، با بود عوارض و مالیات سنگین که خرج خرید مدل های خارجی را به ۲ تا ۲/۵ طبق ارزش اصلی می رساند، خلال سه سال گذشته واردات انواع افزار نقلیه نیز ممنوع بوده است. با این شرایط، قلیل کراس اورهای صفرکیلومتر با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان، محصولات چینی مونتاژ ایران هستند.

حدود یک دهه از واردات و مونتاژ X33توسط مدیران خودرو می گذرد. این ثمر تا امروز، پرفروش ترین خودروچینی بازار ایران بوده و همچنان با تقاضا در بازار رو بوسیله رو است. از سویی دیگر، رقیب موکد برای این کراس اور در کشورمان دیده نمی شود. جک S3، لیفان X60 و چانگان CS35، پیشرانه خسته مرطوب و بدنه کوچک برنده نسبت به X33 دارند؛ درحالی که جک S5، هایما S7 در کلاس تنه بالاتر هستند و حتی هایما S5، ارزش بیشتر و پیشرانه ی قدرتمندتر فراهم می کند.

لیفان، یکی از همکاری های با سابقه در صنعتی خودرو و موتورسیکلت چین است. سال ۱۹۹۲، با سرمایه اولیه ی ۲۰۰ هزار یوآن (۳۰ هزار دلار)، شریک شدن موتورسیکلت سازی لیفان شکل گرفت و بوسیله سرعت با تاسیس پیشرانه ی خودرو، توسعه پیدا کرد. تو سال ۲۰۰۷ و تنها ۱۵ سال پس از تأسیس اولیه، مجموع تولید سالیانه ی انواع محصولات لیفان بوسیله مقدار ۱۲/۶ میلیارد یوآن (۱/۸۸ میلیارد دلار) رسید و مدتی پس ازآن اعلام شد، مقدار صادرات لیفان به ۴۱۰ میلیون دلار رسا است. خودروهای لیفان، در ۵۱ کشور دنیا با نمایندگی فعال، فروخته می شوند و موتورسیکلت های این برند، در اروپا، کانادا و مکزیک هم، سزاوار سرزنش خرید هستند. علاوه بر ایران، خطوط مونتاژ خودروهای لیفان تو جمهوری آذربایجان، مصر، اتیوپی، روسیه و اروگوئه فعالیت می کنند.نقشه کشی قامت و نمای بیرونی

با نگاهی به لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری با ام وی ام X33 دیده می شود. از رویت ابعاد، این خودرو با کشش ۴,۳۹۰ میلی متر، ناموس ۱,۸۲۰ میلی متر و فراز سقف ۱,۷۱۵ میلی متر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X70 داخل نمای رو به رو، بسیار زیباتر از X60 به دید می رسد و البته فراتر از یک کراس اور اقتصادی تاسیس چین محو. چراغ اسپرت با کشیدگی بوسیله جانب گلگیر، جلوپنجره میسر همراه خطوط مشعشع کروم، مه شکن های موسسه ای داخل طرفین سپر و چند خط حجم دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ ها، ترکیبی عامه قبول بخاطر لیفان X70 فراهم می کنند. ادوات سیاه رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کمتر تیز از ام وی ام X33 است و از این نظر، اندکی لوکس خیس جلوه می کند.

در اندک تصاویر موجود از X70 وارداتی، رینگ های اسپرت پنج پر با اتصالات دوگانه حیات دارند که بسیار زیبا و چشم گیر بوسیله نظر می رسند. بین دستگیره های ورودی بوسیله کابین، برجستگی خط بدنه دیده می شود که موازی با حجم دهی متشابه تو معاشرت چراغ تعاقب است. در نمای پشت، صرفه جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر دنبال برخلاف سپر جلو، طولانی پلاستیک است. قرین X33، حفره های چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، استعمال خاصی از دیدن فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز افسون شده شده درون سمت چپ و زیر اتاق، عزب خروجی پیشرانه خواهد وجود.

لیفان X70 برخلاف ام وی ام X33، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام حاجت بوسیله کاربرد با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما ترتیب نمای پشت را بهبود می دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت اوج را فراهم می کند. شاید بنیانی ترین نکته سلبی در طراحی این کراس اور چینی با وجود چراغ های اسپرت و عامه پسند، حالت صاف و بی روح درون کاپوت عقب باشد که عملا نامساعد با دیگر اجزا و بی مرام به نظر می رسد.طراحی داخلی و اتاقک

حالت ساده و کم هیجان لیفان X70 در فضای کابین، تشدید می شود. حالت دو رنگ با خاکستری و نقره ای، همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و کلیدهای کم تعداد تو وسط، شباهت هایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضی کننده نیست و یک محصول مفت قیمت را تداعی می کند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم ساختگی دور امر حیات دارد و بخاطر استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استعمال شده است. بسیاری از رقبا مثل ام وی ام X33، دارای دستگیره های بزرگ تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.

از نکات مثبت درون فضای تویی X70 می قابلیت به نمایشگر تمام رنگی داخل پنل پشت فرمان، استارت دکمه ای و صندلی های اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات هم رده مثل X33، شباهت اضافی به خودروهای مدرن میدان جهانی دارد.پیشرانه و تجهیزات فنی

تنها قوای محرک متناسب وعظ برای لیفان X70دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه دنده CVT است. این موتور، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X33 مدیران خودرو خواهد حیات. هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد سرعت گیری لیفان X70منتشر نشده است ولی باتوجه بوسیله اندازه خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم، می نبوغ خواست داشت حدود ۱۵ لمحه بعد از مطلع حرکت بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین کاربرد سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر داخل ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس اورهای چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.امکانات رفاهی و امن

لیفان X70 تو مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم رده، تاحدودی کامل تر و پیش رفته زیرفون است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل های وارداتی از یکسره نسخه های قدیمی X33 بود نداشت اما برای X70 قابل استفاده است. همچنین استارت دکمه ای، ورود عاری کلید (Keyless)، صندلی برقی شوفر و گرم کن داخلی بخاطر صندلی های جلو، امکانات جالب توجه تو کراس اور لیفان هستند. بنیانی ترین آپشن های X70عبارتند از:فقره هیدرولیکسامانه ESP/ABS/EBD/BOSاستاندارد آلایندگی یورو ۵دو کیسه هواکروزکنترلتهویه خودکارسانروفتریم داخلی چرم مصنوعیصندلی برقی شوفر ۶ جهتهگرم کن صندلی های جلواستارت تکمه ایکامپیوتر سفرروشنایی روز LEDنمایشگر ۹ اینچی اندرویدحسگر باد لاستیکآینه الکتروکرومیکدوربین عقبحسگر پارک جلو و عقبقیمت بازپسین و مقایسه با ایکس 33

براساس اعلام رسمی همدستی خودروسازان بم، لیفان X70 با قیمت بازپسین ۵۸۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد. پیش فروش این کراس اور با صیقل ۴۲۰ میلیون تومان و موعد تحویل خرداد۱۴۰۰ انجام می شود.

داخل راسته آزاد، غصه حالا نرخ X33 با جعبه دنده CVT به ۵۶۲ میلیون تومان رسیده است و با تحویل ۳۰ روزه گرفتن فروخته می شود. شریک مدیران خودرو از سال ۹۹، نسخه ای بوسیله روزشده از این خودرو را همراه جعبه دنده خودکار ۵ سرعته، جلوپنجره جدید، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی های جلو، رینگ های اسپرت ۱۷ اینچ و جهیز حفظ مقاومت (ESP) با مقدار قطعی ۵۹۷ میلیون تومان پیش فروش می بطی ء.

از دیدگاه نگارنده، باتوجه بوسیله جنس طراحی بیرونی، ادوات کابین و کیفیت قطعات فنی، ضمن تجربه رانندگی با X33 اسپرت CVT، نمی توان برای خرید لیفان X70 با قیمت بالاتر مجاب شد. طراحی نامناسب و کیفیت ناخوشایند اتاق، بنیادی ترین نکته منفی در کراس اور لیفان است؛ ولی باتوجه به شرایط راسته انحصاری ایران و فقدان تنوع متناسب با تقاضا، احتمالا X70 نیز خریدارانی روبرو خواهد کرد.

مردم کشورمان با هجوم برای بیع کراس اورهای چینی مثل ام وی ام X22 و جک S3 که پیشرانه های خسته و امکانات محدود دارند؛ ثابت کرده اند شریک شدن های واردکننده و کارخانه های مونتاژ خودروهای چینی، قدیم سودآور و پررونق خواهند بود. تا زمانی که ارائه متجاوز کمتر از تقاضا باشد و نفخ شاگرد از کاهش بها پول ملی ادامه یابد، مشکلی برای پیش فروش خودرو در ایران وجود نخواهد داشت.بیشتر بخوانید:سایپا کوییک S؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات رفاهیدانگ فنگ iX5 / بهمن خودرو دیگنیتی؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالینگاهی کوتاه به زندگی ویلهلم میباخ؛ پدر طراحی فنی خودرومشخصات و نرخ ایران خودرو تارا پروژه K132نسل جدید سوزوکی هایابوسا معرفی شد