فولکس واگن به دلیل رسوایی دیزل گیت، از مدیران سابقش خسارت می گیرد

دسته خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که پس از ۶ سال تحقیق از پروفسور مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق خود زیان می گیرد. به گزارش کارادوایس، وینترکورن در کنار پروفسور روپرت استدلر، مدیرعامل سابق آئودی، توسط هیئت نظارت قسمت قسمت کردن فولکس واگن به عنوان دو مسئول فضاحت «دیزل گیت» صیت گذاری شده است. رسوایی دیزل گیت منجر به پرداخت ۴۶٫۵ میلیارد دلار جریمه، عوضی و جلب خودرو توسط خودروساز آلمانی شد.

شرکت خودروسازی آلمانی به عقب گزارش هایی که درباره ی کیفیت و وضعیت زیست محیطی مدل های دیزلی شهود کرده بود، تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. تو آن دوران، خودروهای دیزلی فولکس واگن بوسیله عنوان خودروهای پاک و بدون آلایندگی در بازارهای مبصر جهان تبلیغ می شدند؛ اما تحقیقات نشان داد که این تبلیغات صحت ندارد و خودروهای دیزلی فولکس واگن با دست کاری بطی ء وسایل تست آلایندگی و دور زدن فرایند مطالعه کیفیت، بوسیله این طور عنوانی مشت می یابند و داخل شرایط واقعی جاده ای این طور کارکردی ندارند. 

مسئولان فولکس واگن تقاضا می كنند كه وینتركورن و استدلر در تحقیقات دولتی با «اهمال در نمایان ساختن كامل و بوسیله موقع شرایط استفاده از نرم افزارهای غیر قانونی» از انجام وظایف مراقبتی خود شانه تهی کرده و از انجام مواجب عرفی خویشتن سرباز خورده اند. هیچ یک از سایر اعضای هیئت مدیره فولکس واگن درون آن زمان، در اجرا مسئولیت های خویشتن کوتاهی نکردند و تحقیقات این موضوع را مدال می دهد.مقاله های مرتبط:درخواست پورشه از آئودی برای جبران خسارات دیزل گیتبزرگ ترین دادگاه فضاحت آلایندگی دیزل فولکس واگن داخل آلمان برگزار شد

درون این تحقیقات یک مشارکت حقوقی آلمانی حدود ۴۸۰ میلیون سند را که ۱٫۶ میلیون تک آن به پرونده دیزل گیت مربوط بود، با مجموع ۱۵۵۰ مصاحبه بررسی کرد. این تحقیق تام ترین و پیچیده ترین مورد درون تاریخ کشور آلمان به حساب می آید. 

درون طی سال های گذشته، فولکس واگن از تولید افزار نقلیه دیزلی مشت کشیده و تقلا خود را روی توسعه ی عریض ی فناوری خودروی الکتریکی و باتری متمرکز کرده است. فولکس واگن تو برنامه ای به نام «Mission T» برای تولید خودروی الکتریکی، بوسیله تعقیب تسلا و رقابت با سایر خودروسازان برقی می پردازد.

در اوایل ماه جاری، سخنگوی شعبه محلی فولکس واگن درون استرالیا با انتقاد از بوسیله روز نبودن قوانین مربوط به گستردن آلایندگی در این کشور، بیان داشت که استرالیا در حال تغییر شدن به یک کشور دنیا ثالث درون زمینه ی صنعت خودرو است.بیشتر بخوانید:دیمک اسپریتوس، کندرو ترین سه گانه چرخه برقی گیتی خواهد بودطرح جدید داشبورد و نمای کابین مرسدس بنز EQS معرفی کردن شدتغییر ساعت تردد خودروها و ممنوعیت خروج از تهرانموتورسیکلت های اسکوتر بی ام و C400 معرفی شدندتسلا دارای بزرگترین شبکه سوپرشارژر در اروپا است